Feilmelding og serviceavtaler

Du kan feilmelde alle produkter og tjenester levert av TDC dgnet rundt ved ringe 02150.

Service

Din serviceavtale (SLA) med TDC sikrer deg hurtig responstid ved feil avhengig av hvor kritisk feilen er og du kan feilmelde 24/7. Respons- og rettetider avhenger av valgt SLA.

Definisjon av alvorligheten p en feil:

Strre feil (Major): En feil som pvirker Tjenesten eller funksjonaliteten til Tjenesten samlet sett.

Mindre feil (Minor): En feil der tjenesten eller den sentrale funksjonaliteten kan vre delvis uvirksom eller nedgradert, men fortsatt tilgjengelig for kunden, eller at kunden fortsatt vil gjre bruk av tjenesten, og ikke er innstilt p frigi den for umiddelbar feilhndtering.

Klikk her for se oppdatert driftsinformasjon p alle TDC sine produkter og tjenester.

Sprsmlstegn rdTrenger du hjelp?

Vr kundekonsulenter hjelper deg gjerne videre med ditt problem.

Slik kontakter du oss

Produktinformasjon

Hvis det oppstr en feil p din tjeneste levert av TDC, starter feilhndteringen umiddelbart etter at feilen er registrert hos oss og all ndvenig informasjon er innhentet fra kunden. Det kreves ogs bistand av kunden til en rekke tester under registreringen av feilen.

Med en standard serviceavtale (SLA) gjelder feilhndteringen mellom kl 08:00 til 17:00 og forsetter neste dag, sfremst feilen ikke er rettet. Dersom kunden har behov for utvidet service utenfor tidspunktene til en standard serviceavtale, kan serviceavtalen oppgraderes til premium eller exclusive.

Standard Premium Exclusive
Kan melde feil Hele dgnet alle dager Hele dgnet alle dager Hele dgnet alle dager
Tjenestetider Mandag til fredag (virkedager)
08:00 – 17:00
Mandag til sndag
08:00 – 22:00
Mandag til sndag
Hele dgnet
Responstid Umiddelbart ved registrering av feilmelding Umiddelbart ved registrering av feilmelding Umiddelbart ved registrering av feilmelding
Maksimal feilrettingstid for en strre feil som oppsto i lpet av tjenestetid 4 timer 3 timer 2 timer
Tilbakemeldinger til kunden i lpet av feilkorrigeringen - < 2 timer
p SMS eller e-post
< 1 timer
p telefon, SMS
eller e-post
Lsningsrapport Kundeportal, SMS, telefon eller e-post Kundeportal, SMS, telefon eller e-post Kundeportal, SMS, telefon eller e-post

Som kunde kan du ogs betale for utvidet feilhndtering utenfor tjenestetiden definert i din serviceavtale. Prisene for utvidet feilhndtering (utkalling) er:

Standard Premium Exclusive
10 000,- 7 500,-
(faktureres ved feil p eget utstyr)
7 500,-
(faktureres ved feil p eget utstyr)

nsker du oppgradere din serviceavtale (SLA) hos TDC, kan du kontakte din account manager eller TDC Kundeservice p telefon 02150 eller e-post 02150@tdc.no

Ta kontakt - Start chat